17. august 2023

Observatoriet byder velkommen til tre nye specialestuderende

København fra oven
København fra oven. Foto: Colourbox

Observatoriet er glade for i efteråret at kunne byde velkommen til tre specialestuderende, som skal undersøge forskellige områder inden for stofmiljøet i Danmark. De skal alle tre udføre deres feltarbejder i København i efteråret og er dertil tilknyttet Observatoriet under feltarbejdet og den efterfølgende specialeproces. Projekterne er en del af Observatoriets fokus på at levere kriminologiske undersøgelser af aktuelle samfundsmæssige problemstillinger. I kan læse mere om deres individuelle projekter herunder:

• Ida Cecilie Toft Christiansen <cvs228@alumni.ku.dk>  skal undersøge det danske chemsex-miljø, med et særligt etnografisk fokus på, hvordan chemsex-udøvere praktiserer samt forhandler intimitet og grænser i relation til seksualitet og stoffer.
  • Andrea Soelberg Rosdahl <bsf730@anthro.ku.dk> skal til at undersøge rekreativt kokainbrug i København, med særligt fokus på normative grænser for kokainbrug, og hvordan disse forhandles i praksis
  • Josefine Vang Pedersen <frg214@alumni.ku.dk> ser nærmere på aktivt stofbrug i København med særligt fokus på Foreningen for Aktive Stofbrugere. Feltarbejdet tager udgangspunkt i medlemmernes hverdagsstofbrug samt deres tilknytning til foreningens fællesskab og fysiske rammer.