16. januar 2024

Alessandro Moretti præsenterer sit arbejde om online sex trafficking i Aalborg og Reykjavik

Computerkeyboard

Moretti præsentererede sit arbejde med værktøjet STIM (Sexual Trafficking Identification Matrix) på en konference under Nordisk Ministerråd. Konferencen blev afholdt ved Reykjavik Universitet og blev holdt under titlen The Impact of Technology on Sex Trafficking. Tidligere, i Oktober, præsenterede Moretti på Aalborg Universitet under fejringen af 10 års jubilæet for kandidatuddannelsen i kriminologi, og dækkede også her sit arbejde med identificeringen af seksuel trafficking på Adult Services Websites (ASW's). Læs mere om Nordisk Ministerråds konference her, og Aalborg Universitets jubilæumskonference her.